Chie's Blog

Monday, January 22, 2007

Shiso
















Do you know 'Shiso'??
It is a kind of Japanese herb.
I checked a dictionary and found the word
'labiate' for shiso....but I'm not sure about 'labiate'.

Usualy, we use shiso for spice.
It is really good with some noodle, rice, veges.

In Australia, it is difficult to buy shiso in shops
but our friends Gunta& Masami gave us seeds last year.
So we sow the garden and pot with shiso a few month ago.










Now they are growing up!!
We picked too much leaves so it seemed stop growing.
But last week, we could notice that
they are still growing!!!

That's so nice!
I really love this shiso
so I will enjoy shiso a bit more.











My husband wants to update
his Skyline ( he feel really pride in his car).
Lately, we have so many pollen in our garden.
(it is from eucalyptus......(;_;) )
I wash his car sometimes but
pollen cover his car right away.
Umm........

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Thank you for upping my GTR,

Naoki

5:50 pm  
Anonymous Anonymous said...

おーっすねえちゃん
しそに釣られました笑。
俺もアパートの庭で今年はしそ育てとったよ。同じで嬉しくなりました。しそはすぐ増えるし毎日食べれるね。あとトマトとバジルと唐辛子もやった。全部簡単だったからお試しあれ。

オーストラリアにおったら納豆とか豆腐とかあんましたべられんけど、しそがあったらすぐ日本食っぽくなりそうでいいね!

雄大

7:30 pm  
Blogger Chie said...

ゆうちゃんが釣れて
よかった☆うふふ。
トマトとバジルも、庭でやったの??
直接植えて??
難しくない??
また挑戦してみます!
しそ、いいよねー。
ほんと、ちょっとあるだけで
日本の味になっちゃうよ~ん♪

8:43 am  

Post a Comment

<< Home